Bos en bomen

ZIE JE DOOR DE BOMEN HET BOS NIET MEER.…

Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Zeker als het gaat om afvallen, gezond eten en sporten. Al helemaal na alle feestdagen. Na Sonja Bakker, Paleo, Broodbuik, de Voedselzandloper, Keto en vele andere vormen van afvallen is dat begrijpelijk.

Hetzelfde is met sporten. Wat ga je doen, hardlopen, of juist kracht training. Moet je nu juist hard of langzaam? Hoe werkt het ook al weer met suikerverbranding en vetverbranding?

Waar moet je beginnen? En hoe?  Wat werkt wel en wat niet? Soms is het dan makkelijker om niks te doen. En vaak beginnen mensen met alles tegelijk. Allebei met hetzelfde resultaat: geen.

Juist als je door de bomen het bos niet meer ziet, ga dan naar het bos. Ga naar buiten. Frisse lucht. Realiseer je dat je niet alles tegelijk kan en hoeft te doen. Boom per boom. Stap voor stap. Breek je doelen in kleine stukjes. Kies er drie:

Beweeg weer (meer)

Alle beweging is goed, zeker als je niks doet. Breng variatie in je sport. Ga soms echt hard, en ga soms langzaam. Ben je te zwaar, focus op kracht training.  Meer spieren is meer (vet)verbranding.

Eet (weer) gezond

Gooi niet meteen je hele eetpatroon om, dat is niet vol te houden. Kies uit wat voor jou belangrijk is. Een maand geen toegevoegde suiker, of een maand geen alcohol. Ga zelf weer koken. Verdubbel de hoeveelheid groenten op je bord.

Rust (meer) uit

Meer slaap doet wonderen. Hoe meer je uitrust hoe minder stress. Hoe minder stress hoe beter je vetverbranding op gang komt. Je hebt ook minder suiker behoefte als je goed bent uitgerust.

Met kleine stapjes krijg je overzicht en zijn je doelen haalbaar. Zo  zie je vanzelf alle mooie bomen weer. Die samen het bos maken.

Start in 2020 met een fittere JIJ.

Geen Commentaar

Plaats een Reactie

Responsive Menu Pro Image Responsive Menu Clicked Image